Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με Τεύχος Α’ 102/12.06.2018 Ο Νόμος υπ’ αριθμ. 4547/2018 με θέμα: ''Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις''.
Ο Νόμος περιλαμβάνει 120 άρθρα:
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΔΟΜΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής
Άρθρο 2
Ορισμοί
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Άρθρο 3
Αποκεντρωμένες υπηρεσίες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου
Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Άρθρο 4
Ίδρυση Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)
Άρθρο 5
Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
Άρθρο 6
Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.)
Άρθρο 7
Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.
Άρθρο 8
Όργανα διοίκησης των Κ.Ε.Σ.Υ.
Άρθρο 9
Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.
Άρθρο 10
Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.)
Άρθρο 11
Διασύνδεση των Κ.Ε.Σ.Υ. με τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και τις σχολικές μονάδες και Ε.Κ.
Άρθρο 12
Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.)
Άρθρο 13
Οργάνωση και στελέχωση των Κ.Ε.Α.
Άρθρο 14
Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών
Άρθρο 15
Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού
Άρθρο 16
Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.)
Άρθρο 17
Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων, υπηρεσιών και οργανικών μονάδων
1. Ο θεσμός του σχολικού συμβούλου, ο οποίος εισήχθη με την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 1304/1982, καταργείται.
2. Καταργούνται οι εξής υπηρεσίες ή οργανικές μονάδες υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:
α) τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.) της παρ. 4 του άρθρου 49 του π.δ. 18/2018,
β) τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) της παρ. 6 του άρθρου 49 του π.δ. 18/2018,
γ) οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (Σ.Σ.Ν.) της παρ. 11 του άρθρου 52 του π.δ. 18/2018,
δ) τα Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.) και τα Κέντρα Συμβουλευτικής - Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.) της παρ. 12 του άρθρου 52 του π.δ. 18/2018,
ε) τα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), της παρ. 10 του άρθρου 52 του π.δ. 18/2018,
στ) τα Τμήματα Ε΄ Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΣΤ΄ Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Αυτοτελών Διευθύνσεων
Οικονομικής και Παιδαγωγικής Υποστήριξης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης των περιπτώσεων ε΄ και στ΄ της παρ. 2 του άρθρου 50 του π.δ. 18/2018.
Άρθρο 18
Εξουσιοδοτικές διατάξεις
Άρθρο 19
Μισθολογικές διατάξεις
Άρθρο 20
Μεταβατικές διατάξεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Άρθρο 21
Πίνακες επιλογής στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Άρθρο 22
Προϋποθέσεις επιλογής
Άρθρο 23
Κριτήρια επιλογής
Άρθρο 24
Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής
Άρθρο 25
Αρμόδια όργανα και διαδικασία επιλογής
Άρθρο 26
Συμβούλια επιλογής
Άρθρο 27
Χρόνος και διαδικασία υποβολής αιτήσεων
Άρθρο 28
Κατάρτιση αξιολογικών πινάκων επιλογής
Άρθρο 29
Τοποθέτηση στελεχών εκπαίδευσης
Άρθρο 30
Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίας
Άρθρο 31
Απαλλαγή στελεχών της εκπαίδευσης
από την άσκηση των καθηκόντων τους
Άρθρο 32
Μεταθέσεις - τοποθετήσεις των στελεχών της εκπαίδευσης μετά τη λήξη της θητείας
Άρθρο 33
Αναπλήρωση
Άρθρο 34
Επιλογή στελεχών της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων
Άρθρο 35
Εξουσιοδοτικές διατάξεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Άρθρο 37
Πεδίο εφαρμογής -Σκοπός και γενικές αρχές
Άρθρο 38
Αξιολογητές
Άρθρο 39
Έκθεση αξιολόγησης
Άρθρο 40
Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης
Άρθρο 41
Συμβουλευτική συνέντευξη
Άρθρο 42
Ενστάσεις
Άρθρο 43
Όργανα εξέτασης ενστάσεων
Άρθρο 44
Eξουσιοδοτικές διατάξεις
Άρθρο 45
Μεταβατικές και λοιπές διατάξεις
Άρθρο 46
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου αρχίζει την 1.9.2018.
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Άρθρο 47
Προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων
Άρθρο 48
Ομάδες εκπαιδευτικών και ομάδες σχολείων
Άρθρο 49
Τροποποιήσεις του ν. 1566/1985
Άρθρο 50
Θέματα της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.
Άρθρο 51
Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.)
α. Τα άρθρα 4 και 5 αντικαθίστανται ως εξής:
≪Άρθρο 4
Διαγνωστικοί, αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς
1. Οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), τις Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), και τα αναγνωρισμένα από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων άλλων Υπουργείων.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Υγείας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται τα κριτήρια, οι διαδικασίες και τα αρμόδια όργανα για την
αναγνώριση των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, σύμφωνα με την παράγραφο 1, καθώς και η συχνότητα της αξιολόγησής τους.
3. Στο πλαίσιο των ατομικών αξιολογήσεων, τα ΚΕΣΥ δύνανται να αξιολογούν μαθητές που δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Άτομα άνω των 18 ετών, που έχουν μέχρι τότε αξιολογηθεί από ΚΕΣΥ ως άτομα με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΣΥ για την έκδοση αξιολογήσεων - γνωματεύσεων που αφορούν φοίτηση
σε εκπαιδευτικές δομές, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 30ό έτος της ηλικίας τους.
Άρθρο 5
Διαδικασία διάγνωσης
1. Οι αισθητηριακές διαταραχές της όρασης και της ακοής, τα κινητικά ή άλλα σωματικά προβλήματα, καθώς και τα σοβαρά ή χρόνια προβλήματα υγείας, πιστοποιούνται με ιατρική γνωμάτευση από δημόσιο νοσηλευτικό ίδρυμα ή δημόσια υγειονομική επιτροπή. Η ίδια υπηρεσία καθορίζει το είδος των τεχνικών βοηθημάτων και των οργάνων που έχει ανάγκη ο μαθητής στο σχολείο ή στο σπίτι. Οι μαθητές με διαταραχές όρασης ή ακοής μπορούν να απευθύνονται στις ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες που λειτουργούν στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) ή στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών, αντίστοιχα, για τη χορήγηση γνωμάτευσης.
2. Η διερεύνηση, η αξιολόγηση και η διαπίστωση του είδους των δυσκολιών και των πιθανών εκπαιδευτικών, συναισθηματικών, ψυχοκοινωνικών και άλλων αναγκών και φραγμών στη μάθηση πραγματοποιείται στα ΚΕΣΥ
από τριμελή διεπιστημονική ομάδα, η οποία απαρτίζεται από έναν εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στην ΕΑΕ, πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανάλογα με τη βαθμίδα από την οποία προέρχεται ο αξιολογούμενος μαθητής, έναν κοινωνικό λειτουργό και έναν ψυχολόγο.
Στη διεπιστημονική ομάδα μπορεί να συμμετέχει και λογοθεραπευτής ή εργοθεραπευτής ή φυσιοθεραπευτής ή μέλος του εξειδικευμένου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) του κλάδου ΠΕ 31, κατά περίπτωση, ύστερα από εισήγηση της τριμελούς διεπιστημονικής ομάδας.
3. Μετά το τέλος της αξιολόγησης από τα ΚΕΣΥ, η διεπιστημονική ομάδα συντάσσει έκθεση αξιολόγησης - γνωμάτευση. Στην έκθεση προσδιορίζεται και περιγράφεται το είδος των ειδικών αναγκών ή των μαθησιακών ή ψυχοκοινωνικού τύπου δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο μαθητής, καθώς και οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του και προτείνεται, κατά περίπτωση, το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο ένταξης και φοίτησης, η αλλαγή σχολικού πλαισίου, όποτε κρίνεται σκόπιμη, η αναγκαία ψυχοπαιδαγωγική και διδακτική υποστήριξη, καθώς και τα απαραίτητα τεχνικά βοηθήματα και εκπαιδευτικά υλικά που διευκολύνουν την εκπαίδευση και την επικοινωνία του μαθητή. Η έκθεση αξιολόγησης – γνωμάτευση συνοδεύεται από πλαίσιο Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), το οποίο περιλαμβάνει βασικούς άξονες και γενικές υποδείξεις. Η διαμόρφωση των βασικών αξόνων του ΕΠΕ γίνεται σε συνεργασία με τον γονέα ή τον κηδεμόνα του μαθητή με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και τον ίδιο τον μαθητή, όπου αυτό καθίσταται δυνατόν. Η τελική έκθεση αξιολόγησης - γνωμάτευση και οι βασικοί άξονες του ΕΠΕ γνωστοποιούνται στους γονείς ή τους κηδεμόνες.
4. Τα ΚΕΣΥ, ανάλογα με το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και των μαθησιακών δυσκολιών, προσδιορίζουν το χρόνο επαναξιολόγησης, ο οποίος αναγράφεται στην έκθεση αξιολόγησης - γνω-
μάτευση. Αν δεν αναγράφεται χρόνος επαναξιολόγησης, οι εκθέσεις των ΚΕΣΥ έχουν μόνιμη ισχύ.
5. Όταν υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των εκθέσεων αξιολόγησης - γνωματεύσεων των ΚΕΣΥ και των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων για τον ίδιο μαθητή ή όταν οι γονείς και κηδεμόνες διαφωνούν με το αποτέλεσμα της έκθεσης αξιολόγησης - γνωμάτευσης του ΚΕΣΥ, οι γονείς ή κηδεμόνες έχουν δικαίωμα προσφυγής σε πενταμελή Δευτεροβάθμια Επιτροπή Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (ΔΕΔΑ), που συγκροτείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης. Η Επιτροπή αυτή αποτελείται από τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου για την ειδική αγωγή και ενταξιακή εκπαίδευση του οικείου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ), ως πρόεδρο, έναν συντονιστή εκπαιδευτικού έργου του οικείου ΠΕΚΕΣ της βαθμίδας εκπαίδευσης από την οποία προέρχεται ο μαθητής, έναν εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στην ΕΑΕ για μαθητές πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά περίπτωση, και, ειδικότερα, του κλάδου ΠΕ02 Φιλολόγων για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έναν ψυχολόγο του κλάδου ΠΕ23 και έναν κοινωνικό λειτουργό του κλάδου ΠΕ30, ως μέλη. Η ΔΕΔΑ μπορεί να εισηγείται προς τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης τη διεύρυνση της συγκρότησής της, με τη συμμετοχή πρόσθετων μελών από άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών ή ΕΕΠ, εφόσον η συμμετοχή τους κρίνεται αναγκαία για τις ανάγκες της κατά περίπτωση αξιολόγησης. Οι γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή μπορούν να επιλέξουν και έναν εμπειρογνώμονα, ο οποίος γνωμοδοτεί ενώπιον της πενταμελούς ΔΕΔΑ, χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η απόφαση της ΔΕΔΑ είναι οριστική. Αν υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των εκθέσεων αξιολόγησης - γνωματεύσεων των ΚΕΣΥ και των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων για τον ίδιο μαθητή και οι γονείς ή κηδεμόνες δεν προσφύγουν στην πενταμελή ΔΕΔΑ, υπερισχύει η έκθεση αξιολόγησης - γνωμάτευση των ΚΕΣΥ.
6. Οι σχολικές μονάδες και οι επιτροπές εξετάσεων των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις προτάσεις, που αναφέρονται στις εκθέσεις αξιολόγησης - γνωματεύσεις που συντάσσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες.
7.α) Οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με εξειδίκευση στην ΕΑΕ που υπηρετούν στα ΚΕΣΥ, υπό το συντονισμό και προγραμματισμό του προϊσταμένου του ΚΕΣΥ και του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου για την ειδική αγωγή και ενταξιακή εκπαίδευση:
αα) υλοποιούν ενημερωτικές-επιμορφωτικές συναντήσεις με εκπαιδευτικούς και μαθητές για την ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία εξέτασης μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
ββ) κατά τη διάρκεια των εισαγωγικών πανελλαδικών εξετάσεων παρίστανται στα ειδικά εξεταστικά κέντρα και υποστηρίζουν το έργο των αρμόδιων επιτροπών για την εξέταση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με την παροχή διευκρινίσεων ή επεξηγήσεων σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, εφόσον τους ζητηθούν από τις επιτροπές.≫.
β) Η παράγραφος 3 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:
≪3. Για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η φοίτησή τους θεωρείται επαρκής όταν το σύνολο των επιπλέον απουσιών δεν υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) των απουσιών που προβλέπονται από το οικείο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα και οι επιπλέον από τις προβλεπόμενες απουσίες οφείλονται αποδεδειγμένα στη συμμετοχή τους σε προγράμματα αποκατάστασης και θεραπείας. Η ανάγκη αποκατάστασης και θεραπείας της σωματικής ή ψυχικής υγείας των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πιστοποιείται με βεβαίωση δημόσιου φορέα, από την οποία προκύπτει με ακρίβεια η ανάγκη της ανωτέρω απουσίας και ο ακριβής χρόνος αυτής.≫.
γ) Η παράγραφος 10 του άρθρου 8 αντικαθίσταται ως εξής:
≪10. Οι σχολικές περιφέρειες των ΣΜΕΑΕ ορίζονται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης της αντίστοιχης βαθμίδας.≫.
2. Όπου στις διατάξεις του ν. 3699/2008 αναφέρονται τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ., από την παύση της λειτουργίας τους και την έναρξη της λειτουργίας των Κ.Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 20, νοούνται τα Κ.Ε.Σ.Υ.
Άρθρο 52
Εκπαίδευση για την αειφορία
ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Άρθρο 53
Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 3966/2011
Το άρθρο 2 του ν. 3966/2011 αντικαθίσταται ως εξής:
≪Άρθρο 2
Σκοπός και αρμοδιότητες
Άρθρο 54
Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 3966/2011
Άρθρο 55
Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 3966/2011
Άρθρο 56
Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 3966/2011
Άρθρο 57
Τροποποίηση του άρθρου 9 του ν. 3966/2011
Άρθρο 58
Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 3966/2011
Άρθρο 59
Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 3966/2011
Άρθρο 60
Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 3966/2011
Άρθρο 61
Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 3966/2011
Άρθρο 62
Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 3966/2011
ΜΕΡΟΣ Β΄
1. Αυτοτελή Τμήματα
Άρθρο 63
Γενικές ρυθμίσεις υπηρεσιών και προσωπικού
Άρθρο 64
Τροποποίηση του άρθρου 15 του ν. 3966/2011
Άρθρο 65
Τροποποίηση του άρθρου 16 του ν. 3966/2011
Άρθρο 66
Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 3966/2011
Άρθρο 67
Θέματα Αδιάθετων - Παγίων – Ισολογισμού
Άρθρο 68
Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3966/2011
Άρθρο 69
Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 3966/2011
Άρθρο 70
Μεταβατικές διατάξεις
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ
ΔΟΜΕΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΑΙΔΩΝ
Άρθρο 71
Πεδίο εφαρμογής
Άρθρο 72
Μορφές Εκπαίδευσης των Προσφυγοπαίδων
Άρθρο 73
Εγγραφή και φοίτηση στις Δ.Υ.Ε.Π.
Άρθρο 74
Καθορισμός σχολικών μονάδων ένταξης των Δ.Υ.Ε.Π.
Άρθρο 75
Λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π. - Καθορισμός αρμοδιοτήτων
Άρθρο 76
Σύσταση Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής
Άρθρο 77
Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων
Άρθρο 78
Επιλογή και τοποθέτηση των Σ.Ε.Π.
Άρθρο 79
Στελέχωση των Δ.Υ.Ε.Π. από μόνιμους εκπαιδευτικούς
Άρθρο 80
Στελέχωση των Δ.Υ.Ε.Π. από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Άρθρο 81
Ειδικότερα καθήκοντα εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε Δ.Υ.Ε.Π.
Άρθρο 82
Εποπτεία και παιδαγωγική καθοδήγηση των Δ.Υ.Ε.Π.
Άρθρο 83
Μεταβατικές διατάξεις
ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Άρθρο 84
≪Άρθρο 2
Έναρξη ισχύος
Άρθρο 85
Ρυθμίσεις για ζητήματα εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Άρθρο 86
Ειδική προκήρυξη κάλυψης κενών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής
Άρθρο 87
Ρυθμίσεις για ζητήματα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της διά βίου
Μάθησης
Άρθρο 88
Ρυθμίσεις για ζητήματα αδειοδότησης φορέων εκπαίδευσης και κατάρτισης
Άρθρο 89
Ρυθμίσεις για τους φορείς της μη τυπικής εκπαίδευσης
ΚΕΦAΛΑΙΟ Β΄
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤAΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙOΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕIΟΥ ΠΑΙΔΕIΑΣ, EΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜAΤΩΝ
Άρθρο 90
Θέματα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.)
Άρθρο 91
Άρθρο 92
Μετακίνηση μελών Δ.Ε.Π.
Άρθρο 93
Άρθρο 94
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό
Άρθρο 95
Απουσίες μαθητών-αθλητών
Άρθρο 96
Υπερωρίες Αρεταίειου Νοσοκομείου
Άρθρο 97
Άρθρο 98
Άρθρο 99
Άρθρο 100
Άρθρο 101
Θέματα Α.Ε.Ι.
Άρθρο 102
Άρθρο 103
Άρθρο 104
Άρθρο 105
Άρθρο 106
Άρθρο 107
Τροποποιήσεις του π.δ. 18/2018
Άρθρο 108
Το άρθρο 35 του ν. 3794/2009 (Α΄ 156) τροποποιείται ως εξής:
α. Η παράγραφος 1, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4452/2017 (Α΄ 17), αντικαθίσταται ως εξής:
≪1. Οι υποψήφιοι των παρακάτω αναφερόμενων κατηγοριών εισάγονται χωρίς εξετάσεις στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης πλην του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας, του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και των Τμημάτων Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης και Δυτικής Μακεδονίας, καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%), εφόσον είναι κάτοχοι τίτλου απόλυσης από λύκειο ή αντίστοιχο σχολείο της ημεδαπής
ή αλλοδαπής: τυφλοί, με μειωμένη οπτική οξύτητα (με ποσοστό αναπηρίας ογδόντα τοις εκατό (80%) τουλάχιστον), κωφοί, κλπ
Άρθρο 109
Άρθρο 110
Καταργούμενες διατάξεις
Άρθρο 111
Παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια
Άρθρο 112
Άρθρο 113
Προγράμματα μετεκπαίδευσης εργαζομένων στον τουριστικό τομέα
Άρθρο 114
Ίδρυση Μουσείου Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη
Άρθρο 115
Καθαρισμός σχολικών κτιρίων με συμβάσεις μίσθωσης έργου σε περιπτώσεις ανεπάρκειας
του τακτικού προσωπικού
Άρθρο 116
Διάρκεια συμβάσεων προσωπικού για την κάλυψη κατεπειγουσών, εποχικών
ή πρόσκαιρων αναγκών Ο.Τ.Α. που απασχολείται στην πυρασφάλεια και τη ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών
Άρθρο 117
Άρθρο 118
Ρύθμιση περιουσιακών ζητημάτων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Άρθρο 119
Άρθρο 120
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 12 Ιουνίου 2018