Με λαμπρότητα τελέστηκαν την Τετάρτη στις 28/2/ 2018 τα εγκαίνια του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνάσιου – Λυκείου Αθήνας παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας του Υπουργού Παιδείας και του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου ꟾ Πόπη Γ. Γεωργίου

 

ΕΝΙΑΟ ΕΔΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΉΝΑΣ

Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Αθήνας

Τελέστηκαν με κάθε λαμπρότητα την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018, τα εγκαίνια του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνάσιου – Λύκειου Αθήνας παρουσία του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου του Υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμου.

Στην τελετή εγκαινίων παραβρέθηκαν: Ο πρώην Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, βουλευτές η Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Αθηναίων Μαρία Ηλιοπούλου, ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής του ΥΠΠΕΘ Παναγιώτης Κασσιανός, o Διευθυντής της Περιφερειακής Εκπαίδευσης Αττικής Χαράλαμος Λόντος, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄Αθήνας Ιωάννα Ψίνα ο Σχολικός Σύμβουλος ΕΑΕ Γιώργος Τζήμας ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Εκπαίδευσης Στέλιος Κρασσάς, εκπρόσωποι φορέων και Συλλόγων, εκπαιδευτικοί, μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, γονείς μαθητές και άλλοι.

Τον αγιασμό των εγκαινίων τέλεσε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος. Μετά το πέρας των εγκαινίων ο Αρχιεπίσκοπος ευχήθηκε καλή πρόοδο στα παιδιά του σχολείου και καλή δύναμη στους εκπαιδευτικούς.

Ο Προέδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπιος Παυλόπουλος στο χαιρετισμό που έκανε ανέφερε τα εξής:

''Αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά αλλά και τιμή εγκαινιάζοντας το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Αθήνας. Κατ’ ανάγκην, θα επαναλάβω όσα είχα τονίσει στις 8.1.2018 εγκαινιάζοντας τότε το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας. Πιστεύω δε ότι η επανάληψη αυτή δεν είναι -κάθε άλλο- περιττή, δοθέντος ότι τ’ αντίστοιχα μηνύματα πρέπει να καταστούν, ιδίως σήμερα, κτήμα όλων μας. Προς αυτή, λοιπόν, την κατεύθυνση θεωρώ χρέος μου να διευκρινίσω, εκ νέου, ότι η οργάνωση και λειτουργία τέτοιων Σχολείων συνιστά στοιχειώδες χρέος για το Κράτος, πρωτίστως κατά τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 2 επ. του Συντάγματος. Και εξηγούμαι:

Οι ως άνω διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 2 επ. του Συντάγματος καθιερώνουν και, στην συνέχεια, εξειδικεύουν την αρχή ότι η Παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους. Από το γράμμα και το πνεύμα αυτών των διατάξεων προκύπτει, επιπλέον, ότι το Κράτος οφείλει να εκπληρώνει την περί Παιδείας αποστολή του λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες, υπό τις οποίες τελούν οι επιμέρους ομάδες μαθητών που είναι φορείς του δικαιώματος στην Παιδεία.
Συγκεκριμένα δε, οι προαναφερόμενες διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 2 επ. του Συντάγματος πρέπει να ερμηνεύονται και να εφαρμόζονται σε συνδυασμό και με άλλες συναφείς συνταγματικές διατάξεις.

Α. Κυρίως δε σε συνδυασμό με τις διατάξεις:

Του άρθρου 2 παρ. 1 του Συντάγματος, κατά τις οποίες ο σεβασμός και η προστασία της Αξίας του Ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας.
Του άρθρου 4 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος, οι οποίες καθιερώνουν την Αρχή της ισότητας, με την μορφή της αναλογικής ισότητας που επιβάλλει ίση μεταχείριση ουσιωδώς όμοιων καταστάσεων και άνιση μεταχείριση ουσιωδώς ανόμοιων καταστάσεων.
Του άρθρου 5 παρ. 1 του Συντάγματος, οι οποίες καθιερώνουν το δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας του καθενός, πρωτίστως μέσω της ελεύθερης συμμετοχής στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας.

Β. Υπό τα δεδομένα αυτά είναι προφανές ότι το Κράτος τότε μόνον εκπληρώνει αποτελεσματικώς την περί Παιδείας αποστολή του κατά τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 2 επ. του Συντάγματος, όταν η Παιδεία αυτή παρέχεται σ’ όσους έχουν το αντίστοιχο δικαίωμα με τρόπο που σέβεται πλήρως την Αξία του Ανθρώπου και την ελεύθερη ανάπτυξη της Προσωπικότητάς του, μέσα στο αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο της αναλογικής ισότητας.

Γ. Άρα, όταν το Κράτος βρίσκεται ενώπιον των ευθυνών του ως προς την περί Παιδείας αποστολή του έναντι μαθητών που αντιμετωπίζουν ειδικές ανάγκες, οφείλει να οργανώνει -και μάλιστα στο ακέραιο- την σχετική διαδικασία, έτσι ώστε οι μαθητές με ειδικές ανάγκες να υπερασπίζονται την αξία τους και την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους έχοντας τ’ απαραίτητα και κατάλληλα ειδικά εφόδια, τα οποία αποτρέπουν την εις βάρος τους μειονεκτική αντιμετώπισή τους σε σχέση με τους λοιπούς συμμαθητές τους. Ήτοι τα εφόδια, τα οποία επιτρέπουν σ’ όλους τους μαθητές, χωρίς αυθαίρετες διακρίσεις, να ξεκινούν, κατά το δυνατόν, από την ίδια αφετηρία.

Δ. Περαιτέρω, οι κανόνες που προανέφερα υπηρετούν και την έννοια της Αριστείας. Αφού για ν’ αναδειχθούν οι άριστοι κατά την σχολική τους πορεία πρέπει να παρέχονται -υπό όρους αναλογικής ισότητας όπως προεκτέθηκε- σε κάθε παιδί, το οποίο είναι φορέας του δικαιώματος στην Παιδεία, τ’ ανάλογα μέσα για να καταστεί άριστος, σύμφωνα με τις πραγματικές του δυνατότητες.

Αυτές τις αρχές καλείται να υπηρετήσει και το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Αθήνας. Για τούτο και τόνισα, ευθύς εξ αρχής, ότι η οργάνωση και λειτουργία του Σχολείου αυτού, όπως και κάθε παρόμοιου Σχολείου, συνιστά στοιχειώδες χρέος για το Κράτος.

Καλή δύναμη και καλή επιτυχία, τόσο στους μαθητές όσο και στο διδακτικό προσωπικό, για την αφοσίωση του οποίου στο καθήκον είμαι απολύτως βέβαιος''.

Ο Υπουργός Παιδείας, στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στον στόχο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού συνολικά στα σχολεία και κατά προτεραιότητα στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και στη σημασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που καθημερινά δίνουν μεγάλο αγώνα μαζί με τους γονείς των μαθητών, δηλώνοντας ότι χωρίς τους εκπαιδευτικούς δεν θα ήταν δυνατή η όποια επιτυχία της πολιτικής αναβάθμισης των ειδικών σχολείων.

Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γ. Καμίνης στον χαιρετισμό του ανέφερε: «Η Αθήνα χρειαζόταν ένα ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο, ήταν χρέος στα παιδιά μας και αποτελεί σύμβολο για τις ίσες ευκαιρίες που όλοι δικαιούνται στην εκπαίδευση» τόνισε στον χαιρετισμό του και σημείωσε ότι ο δήμος Αθηναίων με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που ελήφθη παμψηφεί, ζήτησε επιτακτικά τη δημιουργία ενός τέτοιου σχολείου.

Ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης εξήρε τον ρόλο που διαδραμάτισε για τη δημιουργία του σχολείου η αντιδήμαρχος του δήμου Αθηναίων για το Παιδί, κυρία Μαρία Ηλιοπούλου και τόνισε ιδιαιτέρως ότι το σχολείο κατασκευάστηκε από το υπουργείο Παιδείας με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, κάτι που όπως είπε, πρέπει να αποτελέσει πυξίδα για τη νέα εποχή. «Το σχολείο σας αποτελεί κόσμημα και σύμβολο προόδου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συγχαρητήρια σε όλους» είπε σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς ο κ. Καμίνης.

Ο Διευθυντής του σχολείου Δημήτρης Παπαευθυμίου ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους, και όλους όσους συνέβαλαν στην κατασκευή και λειτουργία του Σχολείου, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην Αντιδήμαρχο Παιδείας Μαρία Ηλιοπούλου για τη μεγάλη συμβολή της να γίνει πραγματικότητα η ίδρυση του, και επίσης τόνισε ότι πρόκειται για ένα σχολείο του μέλλοντος που αναβάθμισε την περιοχή και αναφέρθηκε στην ανάγκη της κάλυψης θέσεων των εκπαιδευτικών του σχολείου από μόνιμο προσωπικό.

Μετά τις ομιλίες, οι μαθητές του σχολείου χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς και οι μαθητές των Μουσικών Σχολείων Αλίμου και Ιλίου τραγούδησαν κα έπαιξαν μουσικά όργανα.

Οι μαθητές EEEEK catering του Αγίου Δημητρίου προσέφεραν εκλεκτά εδέσματα που παρασκεύασαν οι ίδιοι.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Συμπαράστασης & Αρωγής Παραπληγικών & Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες ''Ηλιακτίδα'' παρεβρέθηκε στα εγκαίνια του σχολείου και προσέφερε γλυκά, αναψυκτικά και χυμούς.

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΑΑΑ
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος                                                                       
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΠΗ
Ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΜΙΝΗΣ ΠΟΠΗ
Ο Δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης
ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΦΙΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΒΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ ΠΟΠΗ 1Δημήτρης Παπαευθυμίου
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Λ
Πόπη Γεωργίου, Δημήτρης Παπαυθυμίου, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος
ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΙΑΝΟΣ 2 Α
Μαρία Μαργαρίτη,Πόπη Γεωργίου Μαρία Ηλιοπούλου, Παναγιώτης Κασσιανός
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΠΟΠΗ ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
 Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου χορεύουν παραδοσιακούς χορούς
ΛΑΜΠΡΟΓΙΩΡΓΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΗΜΑΣ
 Γεωργία Λαμπρογιώργου, Βαγγέλης Βασιλείου Πόπη Γεωργίου και ο Σχ. Συμβουλος Γεώργιος Τζήμας
CATERING EEEEK AGIOY DHMHTRIOY 2 Α
Οι μαθητές EEEEK catering του Αγίου Δημητρίου προσέφεραν εκλεκτά εδέσματα που παρασκεύασαν
οι ίδιοι μαζί με την εκπαιδευτικό τους Έφη Χρουσού
 

Πόπη Γ. Γεωργίου

  • Επίτιμη Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής - ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
  • Επίτιμο Μέλος του Ινστιτούτου Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης - Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.
  • Ψυχολόγος

Τιμής Ένεκεν - Πόπη Γεωργίου, Όροι Χρήσης
X

Αντιγραφή περιεχομένου

Η αντιγραφή περιεχομένου απαγορεύεται!