Το Ίδρυμα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης ''Ανδρέας Λεντάκης'' είναι κοινωφελές, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, απέκτησε νομική σύσταση το 1999 (ΦΕΚ 45β/27.1.1999), και σε σύντομο διάστημα έκανε αισθητή την παρουσία του στο χώρο του πολιτισμού μέσα από τις ποικίλες δράσεις του.
O φορέας μας, εμπνευσμένος από τις Ιδέες και το έργο του Ανδρέα Λεντάκη, που κατέγραψε μία Ιδιαίτερη και ξεχωριστή συμβολή στα πεδία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, της παιδείας, του πολιτισμού, και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, φιλοδοξεί και συνεχίζει το έργο του και μέσα από δομημένα προγράμματα, που
απευθύνονται στις σχολικές ηλικίες 6-18 ετών .
Στους φιλόξενους χώρους του νεοκλασικού κτιρίου που στεγάζει το Ίδρυμα "Ανδρέας Λεντάκης“ στην οδό Αγίων Ασωμάτων 47, πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα με ποικίλη θεματολογία, που απευθύνονται σε μαθητές από την πρώτη Δημοτικού μέχρι και την τρίτη Λυκείου.
Τα προγράμματα εκπονούνται και εφαρμόζονται από ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς, ενώ δημιουργούνται με γνώμσ,'α την ηλικία: τις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες και τις κατευθύνσεις του αναλυτικού προγράμματος για κάθε τάξη.
Στόχος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι η κατάκτηση της γνώσης με δημιουργικό κι ευχάριστο τρόπο, μέσα σε ένα πλαίσιο που ενθαρρύνει τον πειραματισμό και καλλιεργεί τις δεξιότητες και την κριτική σκέψη των παιδιών
Παράλληλα για τους εκπαιδευτικούς, τα εκπαιδευτικά προγράμματα αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών, να εμπλουτίσουν τη σχολική ύλη και να διευρύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που παρουσιάζονται στους άρτια εξοπλισμένους χώρους του Ιδρύματος Πολιτισμού και Εκπαίδευσης (Άνδρέας Λεντάκης» είναι:
"Μια βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας" (για τα παιδιά της Δ E', ΣΤ' Δημοτικού και A ' ' , Γ ' Γυμνασίου):
Μια περιήγηση στην ιστορία και τις όψεις του ιστορικού κέντρου της Αθήνας μέσα από ποικίλες δραστηριότητες (προβολή εικόνων, εκπαιδευτικά παιχνίδια). Τα παιδιά παρατηρούν την εξέλιξη του ιστορικού κέντρου της Αθήνας από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, έρχονται σε επαφή με τα ιτωστότερα κτήρια της πόλης και τη λειτουργία τους, συγκρίνουν τις διαφορετικές ιστορικές περιόδους και
την επίδρασή τους στο περιβάλλον της Αθήνας.
Τα παιδιά του δημοτικού ολοκληρώνουν το πρόγραμμα ζωγραφίζοντας την πόλη των ονείρων τους.
(H τοποθεσία του Ιδρύματος, στον Κεραμεικό, μέσα στο ιστορικό κέντρο, δίνει την αφορμή περιήγησης στους χώρους του "περίπατου” της Ακροπόλεως και στους γύρω αρχαιολογικούς χώρους).
"Μια βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας" (Τάξεις: A', B', Γ' Λυκείου):
H έδρα του Ιδρύματος μας στον Κεραμεικό, μέσα στο Ιστορικό Κέντρο διευκολύνει την περιήγηση - εκτός από την εικονική μέσα στο χώρο του Ιδρύματος με προβολή εικόνων σε smart board — και τη ρεαλιστική βόλτα στην ιστορία και τα μνημεια της μέσα από ποικίλες δραστηριότητες.
Οι μαθητές παρατηρούν την εξέλιξη του ιστορικού κέντρου της Αθήνας από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, έρχονται σε επαφή με τα -:Γνωστότερα κτήρια της πόλης και τη λειτουργία τους, συγκρίνουν τις διαφορετικές ιστορικές περιόδους και την επίδρασή τους στο περιβάλλον της Αθήνας.
"Ταξιδεύοντας με την Ελληνική Μυθολογία" (για όλες τις τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου)
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που στόχο έχει να έρθουν σε επαφή τα παιδιά με την μυθολογία μέσα από μια αντίστοιχη έκθεση ζωγραφικής, αλλά και να μπορέσουν στη συνέχεια να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από δραστηριότητες πάνω σε μυθολογικά θέματα και να παρατηρήσουν τρόπο, που η ζωγράφος αποδίδει
τους μύθους. Αναζητείται η σύνδεση του μύθου με την καθημερινότητά μας, όπως και η σχέση μυθολογίας-τέχνης. Το πρόγραμμα δεν προϋποθέτει ιστορικές γνώσεις.
"Ταξίδια στους πολιτισμούς" (για τα παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου) :
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει στόχο τη διερεύνηση των γνώσεων και των αντιλήψεων του παιδιού για τον κόσμο και τον άνθρωπο, κυρίως την ευαισθητοποίησή του για τη διαφορετικότητα των ανθρώπων και των πολιτισμών.
Μέσα από ποικ'ιλλες δραστηριότητες με την προβολή εικόνων: μουσικά ακούσματα, χαρακτηριστικά αντικείμενα και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά προσεγγίζουν τρεις πολύ σημαντικούς παγκόσμιους πολιτισμούς: τον αφρικάνικο,το ινδιάνικο και τον ινδικό πολιτισμό. Με μέσο την μουσική, το χορό, τις γιορτές
και τις τελετουργίες του κάθε λαού, ταξιδεύουν σε κόσμους μακρινούς αλλά και κοντινούς συνάμα, στο παγκόσμιο "χωριό” μας.
"Συναισθήματα και Χρώματα" (για τα παιδιά της A' ,B', Γ', Δ' Δημοτικού):
Για τα μικρότερα παιδιά, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ασχολείται με την τέχνη, μέσα από μουσικοκινητικά παιχνίδια, προβολή εικόνων και δραστηριότητες καλλιτεχχικής έκφρασης.
Στόχοι του προγράμματος είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή και να συνομιλήσουν με τα έργα τέΤ,ης μέσα από το παιχνίδι και τη φαντασία τους, να κατανοήσουν τις βασικές αρχές δημιουργίας τους, αλλά και να εκφραστούν δημιουργώντας το δικό τους έργο τέχνης.
"Τέχνη και Γεωμετρία” (για τα παιδιά της Δ', E', ΣΤ' Δημοτικού και A' Γυμνασίου)
Τα μυστηρια της τέχνης και της γεωμετρίας καλούνται να παρατηρήσουν τα παιδιά, αλλά και να δημιουργήσουν το δικό τους έργο τέχνης. Μέσα από την παρατήρηση, το διάλογο αλλά και με μουσικοκινητικά παιχνίδια προσεγγίζουν βασικές αρχές της τέχνης.
''O Μικρός Πρίγκιπας και τα Μυστικά του” (για τα παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου):
τι μπορεί να μας πει ένα βιβλίο γραμμένο 80 χρόνια πριν για την αγάπη, την αληθινή φιλία, την αφοσίωση και την ευθύνη απέναντι σε αυτούς που αγαπάμε και μας αγαπούν;
Με αφορμή το αριστούργημα του Αντουάν ντε Σαιντ- Εξυπερύ οι μαθητές ταξιδεύουν στον κόσμο του Μικρού Πρίγκιπα, παίζοντας, δημιουργώντας και μαθαίνοντας τον τρόπο που εξημερώνεται μια άγρια αλεπού και πώς η αγάπη για ένα μικρό τριαντάφυλλο το κάνει μοναδικό! Τα βήματά του μας οδηγούν σε ηθικά ιδεώδη, μπολιάζοντας τα παιδιά με τα πιο ζεστά και θετικά συναισθήματα.
"H Πράσινη Πόλη” (Τάξεις: Γ', Δ E', ΣΤ' Δημοτικού & A', B' , Γ' Γυμνασίου)
Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να αναλογιστούν οι μαθητές τις δραστηριότητες των κατοίκων της πόλης που επιβαρύνουν το περιβάλλον και να διερευνήσουν λύσεις πιο σύγχρονες και φιλικές. Μέσα από την εξερεύνηση: τη διαλογική αντιπαράθεση και το παιχνίδι ρόλων, οι πολίτες του μέλλοντος παίρνουν
«πράσινη μπογιά>) και σχεδιάζουν την πόλη που θέλουν να ζήσουν.
► Τα Δύο παρακάτω νέα μας εκπαιδευτικά προγράμματα απευθύνονται σε όλες τις Τάξεις του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου και προσαρμόζονται ανάλογα με τη σχολική τάξη και την ύλη των μαθημάτων τους
Έδώ Πολυτεχνείο”
Οι μαθητές παρακολουθούν την πολιτική, ιστορική και κοινωνική εξέλιξη από τη Δικτατορία της 21 ης Απριλίου του 1967 έως την εξέγερση του Πολυτεχνείου της 1 Νοεμβρίου του 1973.
Μέσω του ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος μας, οι μαθητές σχηματίζουν μια εμπεριστατωμένη εικόνα για τα ιστορικά δρώμενα στη διάρκεια της δικτατορίας. Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες συμμετέχουν σε εργασίες και projects, με θέμα επιλογής τους από την ηλεκτρονική παρουσίαση του
προγράμματος και στη συνέχεια εκπαιδευτικοί, μουσειο-παιδαγωγοί και μαθητές επιδίδονται σε εποικοδομητικό διάλογο, καλλιεργώντας με αυτόν τον τρόπο δομές για την ανάπτυξη δημοκρατικής και κριτικής σκέψης.
''Περπατώντας στο Δρόμο του Ιστορικού «OXI» του '40”
Οι μαθητές μέσα από πλούσιο οπτικό υλικό διαφανειών, αποσπάσματα εφημερίδων: ηχητικών ντοκουμέντων και βίντεο του Έπους του '40, επεξεργάζονται τις συνθήκες της εποχής και μέσω του διαλόγου απαντώνται ερωτήματα, με σκοπό την οικοδόμηση του δημοκρατικού Ιδεώδους.
Στη συνεχεια, μέσα από τη δική τους ματιά -με τη μέθοδο της ενσυναίσθησης, δραματοποιούν μια πτυχή της ιστορίας με σκοπό την κατά το δυνατόν αντικειμενική προσέγγιση των γεγονότων
Όλα τα προγράμματα πλαισιώνονται από πλούσιο εποπτικό υλικό (προβολή εικόνων, φωτογραφίες, κείμενα, αφισες, αντικείμενα). Συνοδεύονται από εκπαιδευτικό φυλλάδιο για τους μαθητές με δημιουργικές δραστηριότητες και ενημερωτικό φυλλάδιο για τους εκπαιδευτικούς με πληροφορίες για το κάθε πρόγραμμα και Ιδέες για την διεύρυνση του μετά την επίσκεψη.
Το πρόγραμμα διαρκεί 90 λεπτά (με διάλειμμα 5-10 λεπτών ενδιάμεσα, παρέχοντας δωρεάν στους μαθητές χυμό). O χώρος προσφέρεται για εφαρμογή του προγράμματος ταυτόχρονα σε 50-60 παιδιά, που στη συνεχεια χωρίζονται σε δύο ομάδες για τα βιωματικά εργαστήρια.
Οι άνθρωποι του Ιδρύματος είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, ενώ αναμένουν
με Ιδιαίτερο ενδιαφέρον την απάντησή σας και τη συνεργασία μαζί σας.
Διεύθυνση : Οδός Αγίων Ασωμάτων 47
Κεραμεικός (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ "Θησείο
Τηλ. Επικοινωνίας: 210-3226054, 3226075 (και fax)