Πρόγραμμα Εξειδίκευσης ''Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες'' 450 ωρών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας - NEWSEAE.GR

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΜ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας, διοργανώνει ετήσιο Πρόγραμμα Εξειδίκευσης, με τίτλο «Εκπαίδευση
ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», διάρκειας 450 ωρών με τη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης.

Διάρκεια: 450 ώρες (ΕΤΗΣΙΟ)

Κόστος: 690 Ευρώ

Έναρξη : 20/10/2018

Πιστοποιητικό: Χορηγείται από το Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας

Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα

Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους και ειδικούς διαφόρων επιστημονικών πεδίων που εργάζονται σε γενικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε ειδικά σχολεία και σε ιδρύματα/κέντρα αποκατάστασης ατόμων ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες.

Με βάση τα άρθρα 16 και 21 του Ν. 3699/2008 (Α΄199), όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 48 του Ν. 4415/2016 (Α΄159), τις διατάξεις του Ν. 3848/2010 (Α΄71), το άρθρο 52 του Ν. 4115/2013 (Α΄24), την παράγραφο 2 του άρθρου 39 του Ν. 4403/2016 (Α΄125) και το άρθρο 11 του Ν. 4452/2017 (Α΄17), το πιστοποιητικό παρακολούθησης του προγράμματος αυτού εντάσσεται στα κριτήρια ένταξης στους επικουρικούς πίνακες και αποτελεί κριτήριο μοριοδότησης στους κύριους και τους επικουρικούς πίνακες για την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε Τμήματα ένταξης σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και σε προγράμματα Παράλληλης Στήριξης.

Σκοπός του προγράμματος

Το πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά και τα ειδικά σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΤΕΕ, ΣΜΕΑ, ΕΕΕΕΚ).

Το πρόγραμμα καλύπτει συνολικά την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες.

Υλοποίηση

Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 450 ώρες οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

  • 200 ώρες διδασκαλίας από τις οποίες, 40 ώρες (2 Σαββατοκύριακα, ένα στην έναρξη και ένα στη λήξη του προγράμματος) θα υλοποιηθούν δια ζώσης με φυσική παρουσία διδάσκοντα και εκπαιδευομένων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (ταυτόχρονα θα δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης από απόσταση), και 160 ώρες (40 μαθήματα των 4 ωρών) θα υλοποιηθούν εξ αποστάσεως με τη μέθοδο της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

  • 250 ώρες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, η οποία μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει την υλοποίηση 3 βιβλιογραφικών και 1 ερευνητικής εργασίας, που θα ολοκληρωθούν σε συνεργασία με τους διδάσκοντες. Η ερευνητική εργασία θα έχει και τη φιλοσοφία της πρακτικής άσκησης, η οποία θα υλοποιηθεί με την επίβλεψη κάποιου διδάσκοντα.

Με την έναρξη του σεμιναρίου θα πραγματοποιηθούν 20 ώρες μαθημάτων, με την φυσική παρουσία διδασκόντων και διδασκομένων στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη. Στα μαθήματα αυτά θα παρουσιαστούν τα θέματα των εργασιών και όλο το εκπαιδευτικό υλικό (βιβλία, σημειώσεις κλπ.).

Για τους εκπαιδευόμενους που αδυνατούν να έχουν φυσική παρουσία στα δια ζώσης μαθήματα, θα δοθεί η δυνατότητα παρακολούθησης των μαθημάτων και συμμετοχής τους σε αυτά (ερωτήσεις, παρατηρήσεις, σχόλια κλπ.) μέσω τηλετάξης.

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει το πρόγραμμα των 40 μαθημάτων (διάρκειας 4 ωρών το καθένα) τα οποία θα υλοποιηθούν μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, με τη μορφή τηλεδιασκέψεων, καθημερινές ημέρες Δευτέρα έως και Παρασκευή και ώρες 19:00 – 22:00.

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την παρουσίαση και συζήτηση επιλεγμένων εργασιών σε διημερίδα που θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο Σαββατοκύριακο του προγράμματος, με την παρουσία διδασκόντων και διδασκόμενων. Για τους εκπαιδευόμενους που αδυνατούν να έχουν φυσική παρουσία στη διημερίδα, θα δοθεί η δυνατότητα παρακολούθησης και συμμετοχής τους σε αυτήν (παρουσίαση εργασίας, απαντήσεις σε ερωτήσεις, σχόλια κλπ.) μέσω τηλετάξης.

Θεματικές ενότητες

Το Πρόγραμμα καλύπτει το φάσμα των κάτοθι θεματικών ενοτήτων:

  1. Εισαγωγή στην οπτική αναπηρία

  2. Βασικές αρχές της εκπαίδευσης των ατόμων με οπτική αναπηρία I

  3. Βασικές αρχές της εκπαίδευσης των ατόμων με οπτική αναπηρία II

  4. Γραφή και ανάγνωση της Braille

  5. Ο ελληνικός κώδικας Braille

  6. Κινητικότητα και προσανατολισμός ατόμων με οπτική αναπηρία, βοηθήματα προσανατολισμού και κινητικότητας

  7. Παραγωγή απτικού και απτικοακουστικού υλικού για μαθητές με πρόβλημα όρασης.

  8. Κοινωνικές δεξιότητες ατόμων με πρόβλημα όρασης

  9. Βασικές έννοιες της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Όροι, ορισμοί, οργανωτικά σχήματα, προγράμματα, επιστημονικές και επαγγελματικές ειδικότητες.

  10. Οργάνωση της διδασκαλίας στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Διαδικασίες αξιολόγησης, διδακτικοί στόχοι, μέθοδοι υλοποίησης της διδασκαλίας, έλεγχος αποτελεσματικότητας προγραμμάτων.

  11. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην Ανάγνωση, στη γραφή και στα Μαθηματικά. Όροι και περιεχόμενα, ανίχνευση, αξιολόγηση εκπαιδευτικών αναγκών, διδασκαλία.

  12. Συμπεριληπτική εκπαίδευση. Φιλοσοφία και προγράμματα.

  13. Κοινωνικές δεξιότητες μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες.

  14. Εκπαίδευση χαρισματικών παιδιών

  15. Η σημασία και η ακρίβεια των αξιολογικών κρίσεων των εκπαιδευτικών για τις γνώσεις και τις ικανότητες των μαθητών τους

  16. Σύνταξη και εφαρμογή εξατομικευμένου και διαφοροποιημένου εκπαιδευτικού προγράμματος

  17. Αντιληπτικοκινητικές διαταραχές μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: αξιολόγηση και παρέμβαση

  18. Νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες: όροι, ορισμοί και χαρακτηριστικά

  19. Βαριές ή/και πολλαπλές αναπηρίες: όροι, ορισμοί και χαρακτηριστικά

  20. Αυτοπροσδιοριζόμενη συμπεριφορά και μάθηση στην γενική και ειδική εκπαίδευση: θεωρητική θεμελίωση και εκπαιδευτική παρέμβαση

  21. Εκπαίδευση ατόμων με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες: μια ενηλικοκεντρική προσέγγιση

  22. Λειτουργικές δεξιότητες και γνώσεις μαθητών με νοητική αναπηρία και με βαριές ή/και πολλαπλές αναπηρίες Ι

  23. Λειτουργικές δεξιότητες και γνώσεις μαθητών με νοητική αναπηρία και με βαριές ή/και πολλαπλές αναπηρίες ΙΙ

  24. Χαρακτηριστικά των ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ)

  25. Διαγνωστικά κριτήρια (DSM-IV & DSM-5) και αξιολόγηση. Διαγνωστικά εργαλεία και μέσα (τεστ κλίμακες κ.ά.)

  26. Εναλλακτικές παρεμβάσεις, προγράμματα, τεχνικές επικοινωνίας για άτομα με ΔΦΑ

  27. Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής –ΔΕΠΥ

  28. Ψυχεκπαιδευτική Διάγνωση και Αντιμετώπιση ψυχοσυναισθηματικών διαταραχών στο σχολείο

  29. Ψυχοεκπαιδευτικά Εργαλεία ΕΠΑΕΚ –Αθηνά Τεστ-Τεστ Ανάγνωσης, Τεστ Ορθογραφίας, Τεστ Μνήμης, Τεστ Επιτελικών λειτουργιών, Τεστ Διάσπασης Προσοχής, Τεστ Γνωστικής Επάρκειας, ΛΑΤΩ, Τεστ Μαθησιακής Επάρκειας

  30. Εισαγωγή στην υποστηρικτική τεχνολογία: μέσα χαμηλής, μέσης και υψηλής τεχνολογίας

  31. Υποστηρικτική τεχνολογία για άτομα με πρόβλημα όρασης

  32. Καθολική σχεδίαση για τη μάθηση

  33. Υποστηρικτική τεχνολογία για άτομα με αισθητήρια προβλήματα, νοητική καθυστέρηση και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές

  34. Υποστηρικτική τεχνολογία: παιδαγωγική χρήση και γνωστική ανάπτυξη

  35. Παραδειγματικές περιπτώσεις σύνθεσης μεθοδολογικών αρχών και τεχνικών για την υποστήριξη μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες Ι

  36. Παραδειγματικές περιπτώσεις σύνθεσης μεθοδολογικών αρχών και τεχνικών για την υποστήριξη μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες ΙΙ

  37. Πρακτική άσκηση και ερευνητικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση των ατόμων με πρόβλημα όρασης Ι

  38. Πρακτική άσκηση και ερευνητικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση των ατόμων με πρόβλημα όρασης ΙΙ

  39. Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικών παρεμβατικών προγραμμάτων σε παιδιά σχολικής ηλικίας με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες αναπηρίες ή/και πολλαπλές αναπηρίες Ι

  40. Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικών παρεμβατικών προγραμμάτων σε εφήβους και νέους ενήλικες με νοητικές και αναπτυξιακές αναπηρίες ή/και πολλαπλές αναπηρίες ΙΙ

Διάρκεια - Κόστος - Έναρξη - Υλοποίηση Προγράμματος

Διάρκεια:     450 ώρες (Ετήσιο)

Κόστος:      690 Ευρώ 

Έναρξη:     20 Οκτωβρίου 2018

Υλοποίηση: Μεικτή Εκπαίδευση* - Σύγχρονη & Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση και δια ζώσης (Θεσσαλονίκη)
(* Δυνατότητα παρακολούθησης εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως)

Αιτήσεις- Δικαιολογητικά

Για τη συμμετοχή σε κάποιο πρόγραμμα εξειδίκευσης απαιτείται η ολοκλήρωση των παρακάτω τριών βημάτων.

ΒΗΜΑ 1ο - Υποβολή αίτησης εγγραφής

Αιτήσεις Συμμετοχής υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσα από την ιστοσελίδα μας εδώ ή αυτοπροσώπως στο γραφείο των Προγραμμάτων Εξειδίκευσης.

ΒΗΜΑ 2ο - Υποβολή απαιτούμενων δικαιολογητικών

Υποβολή των παρακάτω δικαιολογητικών κατά περίπτωση.

1. Απλή φωτοτυπία Πτυχίου Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. / Ι.Ε.Κ. ή Απολυτηρίου Λυκείου και αντίστοιχα για τους φοιτητές Βεβαίωση Σπουδών από τη Γραμματεία του Τμήματος που φοιτούν.
2. Απλή φωτοτυπία ταυτότητας.
3. Μία πρόσφατη έγχρωμη φωτογραφία.
Όλα τα παραπάνω δικαιολογητικά μπορούν να αποσταλούν:
· Ηλεκτρονικά (σκαναρισμένα αρχεία) στην ηλεκτρονική
διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή
· Με ΦΑΞ στο 2310 891 648

Επιστημονικά Υπεύθυνοι:

  • Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, Καθηγητής Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Μακεδονίας, και

  • Ιωάννης Αγαλιώτης, Καθηγητής Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Μακεδονίας

 

PDF ICON

 

 

Δείτε εδώ την Αναλυτική παρουσίαση του Προγράμματος

 

 

 


Πόπη Γ. Γεωργίου

  • Επίτιμη Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής - ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
  • Επίτιμο Μέλος του Ινστιτούτου Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης - Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.
  • Ψυχολόγος

I love Papaki
Τιμής Ένεκεν - Πόπη Γεωργίου, Όροι Χρήσης
X

Αντιγραφή περιεχομένου

Η αντιγραφή περιεχομένου απαγορεύεται!