Εκπαιδευτικό Υλικό ''Ψυχολογική Στήριξη των παιδιών σε καταστάσεις κρίσεων'' από το ΕΚΠΑ - NEWSEAE.GR

Ψυχολογική Στήριξη των Παιδιών σε Καταστάσεις Κρίσεων EKΠΑ

  Το εκπαιδευτικό υλικό ''Ψυχολογική στήριξη των παιδιών σε καταστάσεις κρίσεων'' εντάσσεται στις δράσεις του προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την ψυχολογική στήριξη των μαθητών σε καταστάσεις κρίσεων στο πλαίσιο του ευρύτερου προγράμματος «Συν-φροντίζω» του Κέντρου Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την Εταιρεία Σχολικής και Οικογενειακής Συμβουλευτικής και Έρευνας με Επιστημονική Υπεύθυνη την Χρυσή Χατζηχρήστου Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Διαβάζουμε μέσα από το έντυπο:

Αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας που αφορά στην ανάπτυξη ενός πολυεπίπεδου μοντέλου πρόληψης και παρέμβασης για τη διαχείριση κρίσεων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Το συγκεκριμένο μοντέλο περιλαμβάνει: α) ένα πρώτο επίπεδο με στόχο την προαγωγή της ψυχικής υγείας και ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα, και β) ένα δεύτερο επίπεδο, δηλαδή παρεμβάσεις με στόχο την προετοιμασία της σχολικής κοινότητας και την εφαρμογή συγκεκριμένων σχεδίων δράσης, όταν προκύπτει μία κρίση το έντυπο να αποτελέσει ένα χρήσιμο βοήθημα για τους σημαντικούς ενήλικες (εκπαιδευτικούς και γονείς) που καλούνται να στηρίξουν τα παιδιά μετά από μία κρίση. Όταν ένα αιφνίδιο και, ως επί το πλείστον, δυσάρεστο γεγονός συμβεί στη ζωή ενός παιδιού ή της κοινότητας όπου ανήκει, το παιδί είναι πιθανό να αποδιοργανωθεί, να χάσει την αίσθηση ελέγχου της πραγματικότητάς του και συχνά να έρθει αντιμέτωπο με πολύ σημαντικές απώλειες.

Στη φάση αυτή, τα παιδιά χρειάζονται αποτελεσματική στήριξη από τους ενήλικες που εμπιστεύονται, οι οποίοι, όμως, συχνά δεν γνωρίζουν με ποιον τρόπο μπορούν να την προσφέρουν, ποιες είναι οι ανάγκες των παιδιών, τι μπορούν να κάνουν οι ίδιοι κλπ.

Ως αποτέλεσμα αυτού, εντείνεται η κρίση που και οι ίδιοι οι ενήλικες πιθανόν βιώνουν και συχνά κατακλύζονται από συναισθήματα απογοήτευσης, απελπισίας και αίσθηση ανικανότητας να αντιδράσουν. Το έντυπο αυτό έχει ως στόχο να δώσει κάποιες πολύ βασικές πληροφορίες σε γονείς και εκπαιδευτικούς για το πώς αναμένεται να αντιδράσει ένα παιδί σε μια κρίση, ποιες είναι οι ανάγκες του, ποιες είναι οι ανησυχητικές ενδείξεις, πώς μπορούμε να στηρίξουμε ένα παιδί

Περιεχόμενα

- Τι είναι κρίση;

- Αναμενόμενες φυσιολογικές αντιδράσεις παιδιών και εφήβων σε καταστάσεις κρίσεων

- Ποια παιδιά είναι πιο ευάλωτα;

- Πότε ανησυχούμε;

- Οι ανάγκες των παιδιών σε καταστάσεις κρίσεων

- Αρχές στήριξης των παιδιών σε καταστάσεις κρίσεων

- Επίμετρο

- Ψυχολογική στήριξη των παιδιών στην περίοδο της οικονομικής κρίσης

- Επιδράσεις της οικονομικής κρίσης

- - Για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς

- - Για τα παιδιά προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας

- Ενδεικτική Βιβλιογραφία

Δείτε το έντυπο (pdf) εδώ.


Πόπη Γ. Γεωργίου

  • Επίτιμη Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής - ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
  • Επίτιμο Μέλος του Ινστιτούτου Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης - Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.
  • Ψυχολόγος

I love Papaki
Τιμής Ένεκεν - Πόπη Γεωργίου, Όροι Χρήσης
X

Αντιγραφή περιεχομένου

Η αντιγραφή περιεχομένου απαγορεύεται!